A mesterséges intelligencia nem gépel félre semmit és nem betegszik meg. Marketingesek és szövegírók reszkessetek, mert a mesterséges intelligenciával írt tartalmak már a spájzban vannak!
A Google webmestereknek szóló iránymutatásai jelenleg nem szeretik az automatikusan generált tartalmakat a weboldalakon. Ez ma még teljesen érthető álláspont, mivel az automatikusan generált tartalom jelenleg az innen-onnan kóddal lelopott és összebarkácsolt, spam jellegű tartalmakat jelenti.
A Google megengedőbb lehet a mesterséges intelligenciával előállított tartalmakkal szemben
John Mueller a szeptember 20.-i fogadóóráján beszélt arról, hogy a jövőben könnyen előfordulhat, hogy a mesterséges intelligencia fejlődésével az automatikusan generált nemcsak érthetők, de akár hasznosak is lehetnek.
Ha pedig eljutunk oda, hogy a mesterséges intelligenciával előállított tartalmak értéket képviselnek a felhasználók számára, akkor ezzel a kérdéssel Google is foglalkozni fog.
Ha tehát jók lesznek a mesterséges intelligenciával előállított szövegek és tartalmak, akkor a Google akár megengedőbb is lehet, mint most. Előbb még BERT-et s meg kell kérdezni…
A mesterséges intelligencia fejlődése a szövegíróknak és marketingeseknek is hozhat álmatlan éjszakákat
Nyilván eljön az idő, amikor nem kell szövegírót fizetned azért, hogy elkészüljön egy adott témába vágó szöveges tartalom vagy akár hirdetés. Csak bemondod az infót és máris visszakapod a jól konvertáló hirdetést, a tökéletesen felépített márkaépítő cikksorozatot.
Lehet, hogy nem holnap, de pár év múlva talán…
Ehhez még az is szükséges lenne, hogy a Google találjon egy jobb nevet saját mesterséges intelligencia projektjének, a Google AI-nak. Mondjuk lehetne Józsi…
Józsi, a mesterségesen intelligens marketinges csak kér pár adatot a termékedről és mire kimondod , hogy ‘Józsi írj értékesítési szöveget’ – máris elkészült a megszövegezett landing page és választhatsz, hogy mennyi pénzt akarsz költeni a hirdetésekre.
Egy ilyen jövő azért sem elképzelhetetlen, mert maga a Nagy Testvér sem áll rosszul mesterséges intelligencia kutatással és fejlesztéssel. Miért is ne akarná olyan irányba fejleszteni a Google Ads vonalat, hogy csak a pénzt kelljen beszednie és a sok értetlen felhasználót lecseréli Józsira, a mesterségesen intelligens szupermarketingesre?
A Nagy Testvér szép lassan, egyesével állítja fel a kapuőröket. Ma egyet, holnap még egyet, holnapután megint egyet. A kapuőrök egyelőre csak álldogálnak és úgy csinálnak, mintha nem lenne kapu. Ma még nincs is.
De ahogy az idő telik és az őrök láthatóan egyre többen lesznek. A kezdetben magányosan ácsorgó kapuőrökből valahogy sorfal áll össze.
Egy sorfal, amivel el lehet szigetelni az egyszerű felhasználót a Google-univerzumon túli félelmetes világtól. Nincs benne ártó szándék. Csak megóvják az embereket a saját ostobaságuktól.
Vége-főcím, stáblista.
Ha elég sokszor elég sok majmot ültetünk az írógépek elé, előbb-utóbb valahol elkészül a Rómeó és Júlia
Már ma is abba az irányba szalad a Google szekere, ahol egyre kevesebb keresés végződik olyan kattintással, ami a Google-univerzumon túli világba viszi a felhasználót.
Olyan forgatókönyvet is el tudok képzelni a közeljövőben, amikor a Google Ads csak annyit kérdez, mi a terméked és mennyi a hirdetési keret – és minden mást megold helyetted.
A sok hibával járó emberi munkát kiszűri a képletből: elkészíti a kampányt, a hirdetéseket, a landing oldalt – amiket azonnal tesztel és optimalizál. A saját felületein lefuttatja a kampányt, biztosítja a fizetési megoldást és persze célba is juttatja a terméked.
Egy digitális termék esetében ez már ma sem utópia.
Igazából nagyon kevés elem hiányzik a kirakósból.
Ijesztően kevés.
jó éjt gyerekek, szép álmokat.