A koronavírus keresési trendje megmutatja, hogy az első hullámnak mekkora hírértéke volt és ehhez képest a második hullámnak mennyire nem…
A koronavírus keresőszó trendje
Minden csoda három napig tart. Ez egy népi bölcsesség, amit most alátámasztunk a Google Trends segítségével.
Kínában 2019 decemberében ütötte fel a fejét a SARS-CoV-2 vírus. A járványt néhány hónap múlva a WHO világjárvánnyá nyilvánította. A Google keresési mennyiségek trendje is ennek megfelelően alakult: márciusban tetőzött, majd meredeken zuhant a keresési mennyiség.
A koronavírus keresőszó trendje Magyarországon
A világszerte látható keresési trendet a hazai keresések is leképezték. Márciusban tetőzés és utána zuhanás és egy sokkal alacsonyabb szinten stabilizálódott.
Nézzük meg, hogy az év folyamán mi történt a koronavírus keresőszóval:
- Január elején nagyjából nulla keresési mennyiség.
- Február elején beindultak a keresések. Az első érdeklődési csúcs február elején érkezett – de a hónap közepén el is fogyott az érdeklődés.
- Március közepén tetőzött a keresések száma. Ezután két hónap alatt 75 százalékkal csökkent a keresések mennyisége.
- Nyáron már „senkit” nem érdekelt a koronavírus.
- Iskolakezdéskor triplázódott az érdeklődés – a nyári szinthez képest.
- November közepén még látható egy kisebb csúcs
Összességében az látszik, hogy a koronavírus második hulláma már csak tizedakkora érdeklődés hozott a keresőben, mint az első hullám.
A koronavírus keresőszó trendje 2020-ban megmutatja, hogy az első hullámnak mekkora hírértéke volt: pillanatok alatt tetőzött az érdeklődés.
Utána jött a nyár, taroltak a balaton környéki szállások és lángossütők. Mindenki utazni akart – és ehhez a nép megkapta az iránymutatást is, hogy hová kell menni nyaralni…
A balatoni nyár után szeptember 1. és az iskolakezdés: ez hozott egy kisebb csúcsot az érdeklődésben, de a márciusi csúcshoz képest ez csak kis vihar volt egy kanál vízben.
A gyerekek elkezdtek iskolába járni és ezután már csak az esti kijárási tilalom beharangozása tudott egy mini-csúcsot hozni a keresési trendben.
Koronavírus oltás: azonnal kellett volna?
A keresési trendek azt is megmutatták, hogy a koronavírus elleni védőoltás keresési trendje gyakorlatilag leköveti a koronavírus keresési trendjét: a tetőzés és a lecsengés azonos ütemű.
Most, amikor a Pfizer oltóanyaga megkapta az engedélyt, reális esély van arra, hogy megvédjük magunkat a koronavírustól. A koronavírus oltás keresési trendje szerintnégyszereződött az érdeklődés az oltóanyag iránt.
Más kérdés, hogy mikor lesz ebből az egészből polcról leemelhető termék a sarki háziorvosi rendelőben…
Olvastad már, hogy a Google gyorsan reagált és koronavírus bejelentésekre célzott bővítményt adott ki?