A koronavírus keresési trendje 2020

A koronavírus keresési trendje megmutatja, hogy az első hullámnak mekkora hírértéke volt és ehhez képest a második hullámnak mennyire nem…

A koronavírus keresőszó trendje

Minden csoda három napig tart. Ez egy népi bölcsesség, amit most alátámasztunk a Google Trends segítségével.

Kínában 2019 decemberében ütötte fel a fejét a SARS-CoV-2 vírus. A járványt néhány hónap múlva a WHO világjárvánnyá nyilvánította. A Google keresési mennyiségek trendje is ennek megfelelően alakult: márciusban tetőzött, majd meredeken zuhant a keresési mennyiség.

Coronavirus keresési trend 2020
Coronavirus keresési trend 2020 (worldwide)

A koronavírus keresőszó trendje Magyarországon

A világszerte látható keresési trendet a hazai keresések is leképezték. Márciusban tetőzés és utána zuhanás és egy sokkal alacsonyabb szinten stabilizálódott.

A hazai keresési trend szinte egy-az-egyben leképezi a világszintű trendet

Nézzük meg, hogy az év folyamán mi történt a koronavírus keresőszóval:

  • Január elején nagyjából nulla keresési mennyiség.
  • Február elején beindultak a keresések. Az első érdeklődési csúcs február elején érkezett – de a hónap közepén el is fogyott az érdeklődés.
  • Március közepén tetőzött a keresések száma. Ezután két hónap alatt 75 százalékkal csökkent a keresések mennyisége.
  • Nyáron már „senkit” nem érdekelt a koronavírus.
  • Iskolakezdéskor triplázódott az érdeklődés – a nyári szinthez képest.
  • November közepén még látható egy kisebb csúcs

Összességében az látszik, hogy a koronavírus második hulláma már csak tizedakkora érdeklődés hozott a keresőben, mint az első hullám.

A koronavírus keresőszó trendje 2020-ban megmutatja, hogy az első hullámnak mekkora hírértéke volt: pillanatok alatt tetőzött az érdeklődés.

Utána jött a nyár, taroltak a balaton környéki szállások és lángossütők. Mindenki utazni akart – és ehhez a nép megkapta az iránymutatást is, hogy hová kell menni nyaralni…

Balatoni szállás vagy Horvátország?
A dilemma: Balaton vagy Horvátország?

A balatoni nyár után szeptember 1. és az iskolakezdés: ez hozott egy kisebb csúcsot az érdeklődésben, de a márciusi csúcshoz képest ez csak kis vihar volt egy kanál vízben.

A gyerekek elkezdtek iskolába járni és ezután már csak az esti kijárási tilalom beharangozása tudott egy mini-csúcsot hozni a keresési trendben.

Koronavírus oltás: azonnal kellett volna?

A keresési trendek azt is megmutatták, hogy a koronavírus elleni védőoltás keresési trendje gyakorlatilag leköveti a koronavírus keresési trendjét: a tetőzés és a lecsengés azonos ütemű.

Oltás keresési trendje 2020
A betegség és az oltás keresési trendje hasonló

Most, amikor a Pfizer oltóanyaga megkapta az engedélyt, reális esély van arra, hogy megvédjük magunkat a koronavírustól. A koronavírus oltás keresési trendje szerintnégyszereződött az érdeklődés az oltóanyag iránt.

Más kérdés, hogy mikor lesz ebből az egészből polcról leemelhető termék a sarki háziorvosi rendelőben…

Olvastad már, hogy a Google gyorsan reagált és koronavírus bejelentésekre célzott bővítményt adott ki?

Tetszett? OSZD MEG!
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
Érdekel a téma?
Nagy Gábor
#marketingpunk
Nagy Gábor marketingpunk

Tarts velem az úton, ami egy jobb jövőbe vezet. Ne görcsölj, inkább élvezd az utazást. Jobban megéri, hidd el.

Kövess a közösségi médiában!