Miért érdemes keresőoptimalizálást tanulni?

Keresőoptimalizálást tanulni, több szempontból is jó ötlet. Lehet sokáig sorolni a jobbnál jobb okokat, hogy miért – de a lényeg az, hogy elsősorban azért, mert a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb online marketing skill a következő évtizedben.

Keresőoptimalizálást tanulni: miért?

Egy pillanatra menjünk vissza oda, hogy milyen fontos kulturális változás vezetett oda, hogy egyáltalán létezik keresőoptimalizálás!

Az internet tömeges elterjedése nyomán a tudás, az információ a könyvekből (szinte teljes egészében) átköltözött az internetre. Ma már a webes keresőkből tájékozódunk. A webes keresés, pedig maga a Google.

Ezt már észre sem veszed, mert mélyen beépült a mindennapjaidba. Gondolj csak bele: ha valamilyen kérdésünk van, hol kezdjük a tájékozódást?

Felcsapjuk a Helyi Híreket vagy az ÚJ Néplapot?

Tutira nem.

  • Amikor elakadunk a munkánkban, akkor már régen nem a Révai nagylexikont vesszük elő, hanem a Google keresőjéből indulva kutatjuk fel a minket érdeklő témakört.
  • Ha vásárolni akarunk, nem vesszük nyakunkba a várost, hogy megtaláljuk azt, amit keresünk. Előkapjuk a telefonunkat és a Google keresőjéből indítunk keresést. A találati listáról eljutunk weboldalakra és ott nézünk körül, ott döntjük el, hogy mit vásárolunk.
  • Ha munka mellett tanulni akarunk, akkor nem megyünk el 900 órás tantermi képzésre, hanem keresünk egy online kurzust, ahol gyorsan felszedhetjük a tudást. Hol keressük az online kurzust? A Google keresőjében.

Ez egy fontos kulturális változás.

A Google keresőjének alapelve

Lézetik sok keresőmotor, de a weben százból kilencven esetben a Google adja meg a választ a kérdéseinkre. A Google keresőjének piaci részesedése a hazai keresések esetén 98% körül alakul jelenleg…

A SEO abban segít, hogy a te tartalmaid is ott legyenek a Google találati listáin – és éppen ezért páratlan lehetőség.

A keresőoptimalizálást hívhatjuk Google optimalizálásnak is, mert a gyakorlatban a Google találati listáin akarunk minél nagyobb láthatóságot kapni, hogy minél több látogatót tudjunk behozni a weboldalunkra.

A keresőoptimalizálás igazi ereje

A keresőoptimalizálás igazi ereje abban van, hogy egészen más közönséget tudunk megszólítani, mint a klasszikus reklámeszközökkel. Sokkal értékesebb közönséget.

A klasszikus reklámeszközök mindössze annyira képesek, hogy megmutatják az üzenetünket.

  • Vásárolsz egy plakáthelyet, kikerül a plakátod és innentől a véletlenre van bízva, hogy ki látja a reklámot és kire milyen hatással lesz. A véletlen dönt arról, hogy az embereknek, akik éppen arra járnak, mennyire bizonyul relevánsnak az a reklám és az üzenet.
  • Vásárolsz egy címlistát és elkezded hideghívással megkeresni őket. Ez már egy fokkal jobb, mert remélhetőleg bizonyos szempontok alapján a célközönségedbe tartozhatnak. De akkor is a véletlen dönt arról, hogy a hideghívás alkalmával mennyire találják relevánsnak az ajánlatodat.

Ezzel szemben mi történik a Google keresőjében?

A felhasználók beírják az őket érdeklő kulcsszavakat vagy kifejezéseket és erre megkapják a találati listát. A találati listán releváns weboldalak és webes tartalmak vannak. Ezt szoktuk meg, ezt vesszük természetesnek.

A Google kereső felhasználói AKTÍVAN KERESNEK valamit, ami ÉRDEKLI ŐKET. Ez az egyik oka annak, hogy a Google találati listákon történő megjelenés igazi aranybánya lehet.

Miért?

Mert a Google keresőben olyan felhasználók vannak jelen, akik sokkal értékesebbek, mint azok a járókelők az utcán, akiknek megmutattad az óriásplakátodat – vagy éppen azok, akiket hideghívással megcéloztál.

A keresőben nem járókelőket, hanem ÉRDEKLŐDŐKET tudsz megszólítani és behozni a weboldaladra. Olyan látogatókat tudsz elérni, akiknek az érdeklődését már nem kell felkelteni, mert már eleve érdekli őket az adott téma. Pontosan ezért kerestek rá az adott témára…

Minden keresés kérdés
Google: minden keresés kérdés és a találati lista a válasz…

A keresőoptimalizálás megtanulható

Vannak más keresők is a piacon, de a Google gyakorlatilag monopol helyzetben van Magyarországon és a nagyvilágban is. Nagyon kevés olyan piac van a világon, ahol a Google keresője nem piacvezető vagy nincs monopol helyzetben.

Nem túlzás azt mondani, hogy jelenleg az internetes keresés egyet jelent a Google termékeivel.

A Google NEM elsőként lépett be a webes keresés piacára, de amint belépett, fénysebességre kapcsolt és minden más szereplőt maga mögé utasított.

Ezt azzal tudták elérni, hogy a keresőjük már a kezdetek óta sokkal-sokkal jobb, sokkal pontosabb találatokat ad a keresésekre. Ez nagyszerű hír a kereső felhasználóinak, de egyben kihívásokat is támaszt a keresőoptimalizálással szemben.

Ma már nem annyi a SEO, hogy teleszórjuk kulcsszavakkal a szövegeinket és regisztrálunk pár lap.hu katalógusba. Ennél sokkal-sokkal összetettebb téma lett a keresőoptimalizálás.

Keresőoptimalizálást tanulni jó ötlet!

A keresőoptimalizálás nem egyszerű – de megtanulható. Keresőoptimalizálást tanulni most tényleg az egyik legjobb ötlet. Ezzel a skill-szettel megalapozhatod a karrieredet vagy akár a saját vállalkozásod sikerét is.

Ehhez fogsz segítséget kapni tőlem itt a nagygabormarketing.hu weboldalon. Háromféle segítséget tudok adni neked:

  1. Szabadon hozzáférhető blog cikkekben
  2. SEO tanfolyam keretében
  3. Ingyenesen letölthető anyagokkal

Ha még csak most ismerkedsz témával, akkor kezdd az olvasást a marketingpunk blogon és kerülj képbe a keresőoptimalizálás alapjaival.

Ha már foglalkoztál keresőoptimalizálással, de szeretnéd rendszerezni és elmélyíteni a tudásokat, akkor ismerkedj meg SEO képzéseinkkel!

Tetszett? OSZD MEG!
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
Érdekel a téma?
Nagy Gábor
#marketingpunk
Nagy Gábor marketingpunk

Tarts velem az úton, ami egy jobb jövőbe vezet. Ne görcsölj, inkább élvezd az utazást. Jobban megéri, hidd el.

Kövess a közösségi médiában!