Keresőoptimalizálást tanulni, több szempontból is jó ötlet. Lehet sokáig sorolni a jobbnál jobb okokat, hogy miért – de a lényeg az, hogy elsősorban azért, mert a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb online marketing skill a következő évtizedben.
Keresőoptimalizálást tanulni: miért?
Egy pillanatra menjünk vissza oda, hogy milyen fontos kulturális változás vezetett oda, hogy egyáltalán létezik keresőoptimalizálás!
Az internet tömeges elterjedése nyomán a tudás, az információ a könyvekből (szinte teljes egészében) átköltözött az internetre. Ma már a webes keresőkből tájékozódunk. A webes keresés, pedig maga a Google.
Ezt már észre sem veszed, mert mélyen beépült a mindennapjaidba. Gondolj csak bele: ha valamilyen kérdésünk van, hol kezdjük a tájékozódást?
Felcsapjuk a Helyi Híreket vagy az ÚJ Néplapot?
Tutira nem.
- Amikor elakadunk a munkánkban, akkor már régen nem a Révai nagylexikont vesszük elő, hanem a Google keresőjéből indulva kutatjuk fel a minket érdeklő témakört.
- Ha vásárolni akarunk, nem vesszük nyakunkba a várost, hogy megtaláljuk azt, amit keresünk. Előkapjuk a telefonunkat és a Google keresőjéből indítunk keresést. A találati listáról eljutunk weboldalakra és ott nézünk körül, ott döntjük el, hogy mit vásárolunk.
- Ha munka mellett tanulni akarunk, akkor nem megyünk el 900 órás tantermi képzésre, hanem keresünk egy online kurzust, ahol gyorsan felszedhetjük a tudást. Hol keressük az online kurzust? A Google keresőjében.
Ez egy fontos kulturális változás.
A Google keresőjének alapelve
Lézetik sok keresőmotor, de a weben százból kilencven esetben a Google adja meg a választ a kérdéseinkre. A Google keresőjének piaci részesedése a hazai keresések esetén 98% körül alakul jelenleg…
A SEO abban segít, hogy a te tartalmaid is ott legyenek a Google találati listáin – és éppen ezért páratlan lehetőség.
A keresőoptimalizálást hívhatjuk Google optimalizálásnak is, mert a gyakorlatban a Google találati listáin akarunk minél nagyobb láthatóságot kapni, hogy minél több látogatót tudjunk behozni a weboldalunkra.
A keresőoptimalizálás igazi ereje
A keresőoptimalizálás igazi ereje abban van, hogy egészen más közönséget tudunk megszólítani, mint a klasszikus reklámeszközökkel. Sokkal értékesebb közönséget.
A klasszikus reklámeszközök mindössze annyira képesek, hogy megmutatják az üzenetünket.
- Vásárolsz egy plakáthelyet, kikerül a plakátod és innentől a véletlenre van bízva, hogy ki látja a reklámot és kire milyen hatással lesz. A véletlen dönt arról, hogy az embereknek, akik éppen arra járnak, mennyire bizonyul relevánsnak az a reklám és az üzenet.
- Vásárolsz egy címlistát és elkezded hideghívással megkeresni őket. Ez már egy fokkal jobb, mert remélhetőleg bizonyos szempontok alapján a célközönségedbe tartozhatnak. De akkor is a véletlen dönt arról, hogy a hideghívás alkalmával mennyire találják relevánsnak az ajánlatodat.
Ezzel szemben mi történik a Google keresőjében?
A felhasználók beírják az őket érdeklő kulcsszavakat vagy kifejezéseket és erre megkapják a találati listát. A találati listán releváns weboldalak és webes tartalmak vannak. Ezt szoktuk meg, ezt vesszük természetesnek.
A Google kereső felhasználói AKTÍVAN KERESNEK valamit, ami ÉRDEKLI ŐKET. Ez az egyik oka annak, hogy a Google találati listákon történő megjelenés igazi aranybánya lehet.
Miért?
Mert a Google keresőben olyan felhasználók vannak jelen, akik sokkal értékesebbek, mint azok a járókelők az utcán, akiknek megmutattad az óriásplakátodat – vagy éppen azok, akiket hideghívással megcéloztál.
A keresőben nem járókelőket, hanem ÉRDEKLŐDŐKET tudsz megszólítani és behozni a weboldaladra. Olyan látogatókat tudsz elérni, akiknek az érdeklődését már nem kell felkelteni, mert már eleve érdekli őket az adott téma. Pontosan ezért kerestek rá az adott témára…
A keresőoptimalizálás megtanulható
Vannak más keresők is a piacon, de a Google gyakorlatilag monopol helyzetben van Magyarországon és a nagyvilágban is. Nagyon kevés olyan piac van a világon, ahol a Google keresője nem piacvezető vagy nincs monopol helyzetben.
Nem túlzás azt mondani, hogy jelenleg az internetes keresés egyet jelent a Google termékeivel.
A Google NEM elsőként lépett be a webes keresés piacára, de amint belépett, fénysebességre kapcsolt és minden más szereplőt maga mögé utasított.
Ezt azzal tudták elérni, hogy a keresőjük már a kezdetek óta sokkal-sokkal jobb, sokkal pontosabb találatokat ad a keresésekre. Ez nagyszerű hír a kereső felhasználóinak, de egyben kihívásokat is támaszt a keresőoptimalizálással szemben.
Ma már nem annyi a SEO, hogy teleszórjuk kulcsszavakkal a szövegeinket és regisztrálunk pár lap.hu katalógusba. Ennél sokkal-sokkal összetettebb téma lett a keresőoptimalizálás.
Keresőoptimalizálást tanulni jó ötlet!
A keresőoptimalizálás nem egyszerű – de megtanulható. Keresőoptimalizálást tanulni most tényleg az egyik legjobb ötlet. Ezzel a skill-szettel megalapozhatod a karrieredet vagy akár a saját vállalkozásod sikerét is.
Ehhez fogsz segítséget kapni tőlem itt a nagygabormarketing.hu weboldalon. Háromféle segítséget tudok adni neked:
- Szabadon hozzáférhető blog cikkekben
- SEO tanfolyam keretében
- Ingyenesen letölthető anyagokkal
Ha még csak most ismerkedsz témával, akkor kezdd az olvasást a marketingpunk blogon és kerülj képbe a keresőoptimalizálás alapjaival.
Ha már foglalkoztál keresőoptimalizálással, de szeretnéd rendszerezni és elmélyíteni a tudásokat, akkor ismerkedj meg SEO képzéseinkkel!