Itt a Keresőoptimalizálás hírmorzsák #2 része, ami egy szubjektív gyorsjelentés a SEO világából. A mai keresőoptimalizálás hírek főként a Gary Illyes PubCon 2019 konferencián elhangzott tanácsaiból áll össze – de lesz egy kis John Mueller is.
Content accuracy jelentősége
Tartalom pontosság témában már sokminden elhangzott, de érdemes mindig visszatérni rá. Kezjük ott, hogy a tartalom pontosság nem igazán jó fordítás a content accuracy kifejezésre – jobb híján mégis ezt fogjuk használni…
Pár héttel ezelőtt Danny Sullivan arról beszélt, hogy a Google gépi úton nem tudja megítélni egy bizonyos tartalom pontosságát. Gary Illyes a PubCon konferencián viszont ezt mondta : annak ellenére rangsorolási tényező a content accuracy, hogy gépi úton nem tudják megítélni, hogy az adott tartalom milyen mértékben felel meg a QRG szempontjainak.
Ez számomra arra utal, hogy az algoritmus inkább csak tippeket ad, hogy melyik webhelyeket kell felülvizsgálni és manuális műveletekkel megzabolázni a rossz minőségű tartalmakkal operáló weboldalakat.
Az algoritmus olyan jelekből próbál következtetni a tartalom pontosságára, mint a relevancia és hitelesség (E-A-T), ami a Quality Raters Guidelines-ban elég rendesen össze van foglalva.
2019. szeptember 6-án volt frissítve a dokumentum – ha még nem olvastad (és sok időd van) érdemes ránézni.
A content accuracy leginkább úgy írható le, hogy a saját tartalmunk megírásakor megbízható forrásokra támaszkodunk, megfelelő hosszúságú és részletességű tartalmat írunk.
Lehet profitálni abból, ha egy oldal használja a rel-sponsored és rel-ugc attribútumokat?
Rangsorolási szempontból nem lehet profitálni belőle, a használatuk tehát egyéni döntés kérdése. A rel="sponsored"
és a rel="ugc"
attribútumok azért vannak, mert segítenek jobban megérteni a webet.
A Google nyilván szeretné, ha használnánk ezeket az attribútumokat, mert bizonyos mintázatokat így fel tudnak ismerni – amiket később a Google algoritmus frissítésekben felhasználhatnak.
Ami mindenképpen fontos és említést érdemel, hogy már a nofollow linkek is átadnak linkerőt. Hiába címkézünk nofollow attribútummal egy linket, ez már csak egy javaslat – tehát ha az algoritmus fontosnak gondolja a linket, akkor követni fogja.
Várható újabb Pingvin algoritmus módosítás?
A Pingvin algoritmus jól működik. Volt némi foltozgatás rajta, de alapvetően már robotpióta üzemmódban teszi a dolgát.
SEO konferenciák hátrányos helyzetű térségekben
Gary Illyes említette, hogy a Google igyekszik felkarolni azokat, akik el vannak vágva a friss keresőoptimalizálás hírektől – ezért szeretnének konferenciákat szervezni olyan helyeken, ahol eddig nem voltak színvonalas SEO rendezvények.
Ez talán azt is jelenti, hogy itthon nem lesz ilyen: nekünk van SEO és PPC meetup, meg a Digital Cube Conf – és persze itt van a keresőoptimalizálás hírmorzsák is….
A disavow eszközzel gyakran csináltak hülyeséget a weboldal tulajdonosok?
Igen. A link eltávolító eszközzel nagyon-nagyon gyakran lábon lőtték magukat a weboldal tulajdonosok, ezért kértem, hogy távolítsuk el az eszközt.
Mennyi idő alatt lehet kiszabadulni manuális büntetés(ek)ből?
Néha egy hónap alatt. Néha 1 év alatt…
Kemény szavak ezek. Ha a két évet nézzük, akkor elég konkrétan csődbe lehet menni ennyi idő alatt – ha egy manuális büntetéssel elvágnak az organikus forrástól.
A domain kora rangsorolási tényező?
Önmagában a domain kora nem számít. Azok a jelek, amiket az évek során magára szedett a domain, fontosak lehetnek.
Használhatunk emojikat a h1 tagben?
Ez aztán fontos kérdés… John Mueller válaszában elhangzott, hogy alapvetően nincs velük gond, sokan használják. Annyi van, hogy ha az olvashatóságot rontja, akkor érdemes átírni. Előfordulhat, hogy nem minden esetben jelenik meg az emoji.
Lehet abból baj, ha nincs a weboldalon Rólunk és Kapcsolat info?
A Knowledge Graph általában keresi ezeket – főleg nagyobb webhelyek esetén.
A blog bejegyzések hossza rangsorolási szempont?
Ha arról írsz, hogyan kell tojást főzni, akkor nem szükséges szaporítani a szót. Ha túlírod a témát és arra is kitérsz, melyik csirkék adják a legjobb tojást, attól nem lesz relevánsabb a tartalom.
Mi legyen az örökzöld tartalmakkal, amelyek esetleg elavulnak?
Ha a dinoszauruszokról írtál örökzöld tartalmat, és nem sok újdonság került napvilágra – akkor nem szükséges frissíteni a tartalmat.
Hátrányos lehet a rangsorolásra, ha sok reklám van az oldalon?
Igen…az oldalszerkezetet elemző (Page Layout) algoritmus működik jelenleg is, tehát lehet belőle probléma.
Hozhat hasznot, ha egy adott márkáról írnak valahol? (említés link nélkül)
Közvetetten igen, mert segíthet megérteni a márkádat. Gary Illyes korábban is utalt már arra, hogy a Google akkor is felismeri, hogy említettek egy bizonyos márkanevet, ha nem látták el hivatkozással.
Hibás linkek
Mekkora problémát okoz, ha hibás linkek vannak egy webhelyen? Ez nyilván nagyon fontos kérdés. Nemcsak keresőoptimalizálási szempontból hiba, hanem nyilván a látogatók számára is probléma, ha egy olyan linkre kattintanak, ami nem vezeti őket az elvárt tartalomhoz, csak egy 404 hibaoldalara.
Gary Illyes válasza szerint, „azért, mert egy oldalnak van néhány rossz linkje, nem jelenti azt, hogy nem jelenítjük meg a találati listában”.
Ez ugyan nem sok információ, de arra pont elég, hogy képben legyünk: mindig gyomláljuk ki a hibás linkeket. Ha egy-kettő mégis megbújik valahol, attól még nem fog kikerülni az indexből a webhely.
Problémás – nem indexelhető minőségű – oldalak
Mekkora problémát okoz, ha egy oldal – akár hibás technikai beállítások miatt – nem indexelhető? Elég nagyot.
Nem elég, hogy nem lesz indexelve a tartalom – de a spider már annyira intelligens, hogy elfárad. Én legalábbis erre következtetek John Mueller válaszából: ha egy oldal többszöri nekifutásra sem tud indexelhető minőséget produkálni, akkor egy idő után már nem próbálkozik vele a spider.
Papp Gábor (thepitch) egyik esettanulmányában egy ilyen esetet vett elő: a címke felhő hibás technikai beállítása miatt a Googlebot végtelen ciklusba került, ami először ‘csak’ azt eredményezte, hogy a crawler elfáradt és nem próbálkozott tovább az oldallal – majd végül büntetést kapott az oldal.
.
.
Mára ennyi, ez volt a Keresőoptimalizálás hírmorzsák #2 része.
A SEO hírek begyűjtése nem áll, meg – tehát egy-két héten belül ismét lesznek keresőoptimalizálás hírmorzsák!