OSZD MEG!

Linkedin
EMAIL
Pinterest
Facebook
Oldalon belüli keresőoptimalizálás KEZDŐKNEK
ÚJ SEO oktatóanyag
Indexelési kérelem gomb elérhetetlen

Az indexelési kérelem funkció gombja mostantól nem elérhető a Search Console felületen. Ezzel eltűnt az egyik hasznos SC funkció, ami nagyban segítette a keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők és weboldal tulajdonosok életét.

Kellemetlen meglepetés vár a Search Console felületen

Péntek este már nem lenne szabad dolgozni. Ezzel te is egyet tudsz érteni. Talán azzal is egyet tudsz érteni, hogy néha ez másképp alakul…

Tegnap pont egy ilyen – másképp alakult – péntek este volt. Egy projekten dolgoztam, amikor észrevettem, hogy a Google Search Console felületen az Indexelési kérelem gomb szürke színben pompázik. Ez bizony azt jelenti, hogy az indexelési kérelem funkció már nem elérhető.

Először nem hittem a szememnek, mert ilyennek még nem találkoztam. A elsőbbségi feltérképezési folyamatot kérelmező gomb nem elérhető – ez mégis hogy történhetett meg?

Indexelési kérelem – átmenetileg nem elérhető

Először azt gondoltam, hogy valami vis maior lehet és valószínűleg csak pár perces kiesésről van szó. A Google a barátom, tehát gyorsan rákerestem a témára és azonnal kiderült, hogy nem vagyok egyedül: mások is tapasztalták ezt.

Az egyik legnagyobb nemzetközi SEO portálon friss hírként, hogy bizony-bizony igaz: átmenetileg nem elérhető az indexelési kérelem funkció.

A hivatalos indoklás szerint infrastruktúra fejlesztés miatt lett elérhetetlen ez a funkció. Előreláthatólag néhány hetes kieséssel kell számolni.

Nyilván nem történt tragédia, mert az indexelési kérelem gomb nélkül is van élet – de fejben mág biztosan át kell állni arra, hogy kiesik ez a lehetőség.

NE maradj le az új
#marketingpunk cikkekről!
Add meg az email címed és az elsők között fogsz értesítést kapni az új cikkekről!

Indexelési kérelem funkció nélkül: most mi lesz?

Az indexelési kérelem eddig sem jelentett garanciát semmire – de a tapasztalatom szerint 24 órán belül megtörtént a beküldött tartalom indexelése.

Most, hogy ez a funkció kiesett, meg kell várni, hogy a Google robotjai rátaláljanak a tartalmainkra és indexelésre kerüljenek. Ez a gyakran frissített weboldalaknál nem gond. Ha gyakran kerülnek fel új tartalmak az oldaladra, azzal rá tudod szoktatni a keresőrobotokat arra, hogy térjenek vissza gyakran – és ha már ott vannak, nézzenek körül az oldaladon.

Ritkán frissített oldalak esetében előfordulhat, hogy egyre ritkábban kerül feltérképezésre az oldal. Ez oda vezethet, hogy hiába kerülnek fel új tartalmak, ezek egy darabig nem kerülnek indexelésre. Ha pedig nem kerülnek indexelésre, akkor nem jelennek meg a keresési találatok között.

Joggal merül fel a kérdés, hogy most mit tegyünk, hogy a tartalmaink indexelésre kerüljenek?

Nem vagyunk teljesen kiszolgáltatva az indexelési kérelem funkciónak. A legfontosabb tanács ezzel kapcsolatban az, hogy ha eddig még nem hoztál létre webhelytérképet, akkor itt az ideje.

Ha szeretnéd elősegíteni az oldalad feltérképezését és indexelését. akkor az a teendő, hogy hozz létre webhelytérképet, küldd be a Google Search Console felületen – és persze tartsd frissen.

Ha új tartalmat publikálsz, akkor frissítsd a webhelytérképedet is. Ezzel nagyban elősegítheted, hogy a Googlebot rátaláljon és indexelje a weboldalad tartalmait. Oké, de mi az?

Mi a webhelytérkép?

A webhelytérkép egy olyan fájl, amivel információt adhatunk a webhelyen lévő oldalakról, tartalmakról – és ezek viszonyáról. A keresőmotorok megkeresik és feldolgozzák ezt a fájlt, így hatékonyabban térképezhetik az adott weboldalt.

A webhelytérkép lehetőleg XML formátumú legyen. Ha a robots.txt fájlodban hivatkozod a sitemap.xml fájlodat, akkor a GoogleBot hamarabb megtalálja a webhelytérképedet.

Egy szó mint száz: nem kell aggódni, az indexelési kérelem nélkül is van élet és van keresőoptimalizálás.

Az új Gmail logó és a G Suite változásokról szóló cikket olvastad már?

Tetszett? OSZD MEG!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
Érdekel a téma?
SEO kulcsszavak használata weboldalakon

Majdnem vitába keveredtem egy ügyféllel a SEO kulcsszavak használata körül. Egy SEO audit kiértékelése során furcsa párbeszéd kerekedett egy fogalmi félreértés miatt. Ha nem figyelek oda, akkor teljesen félrement volna

Belső linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

A belső linkek szerepével sokan nincsenek tisztában. Amikor linképítésről beszélek ügyfeleknek, szinte kivétel nélkül mindenki arra gondol, hogy azok a bejövő linkek értékesek, amelyek más weboldalakról érkeznek. Ez egy alapvető

Nagy Gábor
#marketingpunk
Jobb marketing, több vevő

Tarts velem az úton, ami egy jobb jövőbe vezet.
Ne görcsölj, inkább élvezd az utazást.
Jobban megéri, hidd el.

Kövess a közösségi médiában!