Megszülettek a European Search Awards, az „Európai Keresőmarketing Díj” 2020-as nyertesei – köztük KÉT magyar siker. Kik a nyertesek a SEO és PPC kategóriákban és kik a MAGYAR nyertesek?
Mi az a European Search Awards?
A mai cikkben egy gyors helyzetjelentést adok a keresőmarketing szakma legnagyobb európai szakmai díjának nyerteseiről – merthogy magyar vonatkozása is van a 2020 évi nyertesek listájának.
Maga a verseny és a díj közel egy évtizeddel ezelőtt, 2011-ben indult el – akkor még csak az Egyesült Királyságban – hogy a keresőmarketing szakmának is lehetőséget adjon a szakmai versengésre és a szakma ünneplésére.
Világszerte keresőmarketing ügynökségek, SEO ügynökségek, PPC ügynökségek és tartalommarketing ügynökségek százával neveznek be erre a versenyre, hogy megmutassák a világnak, hogy a keresőoptimalizálás, a kattintás alapú hirdetések és a tartalommarketing világában is lehet nagyon alkotni.
Kétlépcsős elbírálása van a pályázatoknak. Van egy jó szabály, ami tiltja, hogy a bíráló bizottságból bárki bármilyen kategóriában induljon a saját cégével a versenyen. Ez nem rossz szabály, valljuk be…
European Search Awards 2020 győztesek
Nem kevés kategóriában versengtek a pályázatok: nem meglepő módon a SEO kategória volt a legnépesebb és itt született a legtöbb díjnyertes kampány. Nézzük, kiknek sikerült nyerni!
European Search Awards: a keresőoptimalizálás (SEO) kategóriák győztesei
13 kategóriában hirdettek győztest a keresőoptimalizálás kampányok kategóriájában: a Peak Ace & kartenmacherei ügynökségnek sikerült két SEO kategóriában is trófeát begyűjteni.
- Legjobb SEO kampány az ecommerce szektorban
Re:signal & ASICS Europe - Legjobb SEO kampány a pénzügyi szektorban
Digitaloft & Veygo - Legjobb SEO kampány az utazás/szabadidő szektorban
Harbingers & The „Wieliczka” Salt Mine - Legjobb SEO kampány az utazás/szabadidő szektorban
INTREN & Accent Hotels - Legjobb B2B SEO
s360 - Legjobb B2C SEO
Evolved Search & Tap Warehouse - Legjobb helyi (local) SEO kampány
Vertify & Veranda Mall - Legjobb alacsony költségvetésű SEO kampány
Upswing & Mega Image - Leginnovatívabb SEO kampány
Onely & AppJobs.com - Legjobb SEO kampány
Peak Ace & kartenmacherei - Legjobb adat alapú SEO kampány
Peak Ace & kartenmacherei - A legjobb SEO kisügynökség
Reddico - A legjobb SEO nagyügynökség
Peak Ace AG
European Search Awards: a kattintás alapú hirdetési kategóriák (PPC) győztesei
13 különféle kategóriában hirdettek győztest a kattintás alapó hirdetések (PPC) kategóriájában: a Wolfgang Digital & Brown Thomas Arnotts ügynökségnek sikerült három PPC kategóriában is győznie.
- Legjobb PPC kampány a pénzügyi szektorban
The Media Image & Refinitiv - Legjobb PPC kampány az ecommerce szektorban
Wolfgang Digital & Brown Thomas Arnotts - Legjobb B2B PPC kampány
Bluerank & Raja - Legjobb B2C PPC kampány
Wolfgang Digital & Brown Thomas Arnotts - Legjobb PPC kampány
Wolfgang Digital & Brown Thomas Arnotts - Legjobb helyi (local) PPC kampány
Bluerank & PizzaPortal.pl - Legjobb alacsony költségvetésű PPC kampány
Promotraffic & Ekomaluch - Leginnovatívabb PPC kampány
Happy Idiots & A-Z Barbecue & Gourmet Party Service - Legjobb adat alapú PPC kampány
BoostRoas & Migros - Legjobb PPC menedzsment szoftvercsomag
Adchieve - A legjobb PPC nagyügynökség
Docklin Digital - A legjobb PPC kisügynökség
Impression
A keresőmarketing kategória győztesei
A SEO és PPC kategóriákhoz képest kevésbé népes keresőmarketing kategóriában is győzteseket hirdettek.
- Legjobb keresőmarketing kampány a gaming szektorban
Verve Search & Buzz Bingo - Legjobb keresőmarketing kampány a nonprofit szektorban
Core & Trócaire - Legjobb keresőmarketing kampány az autóipari szektorban
Winner: Evolved Search & Select Car Leasing - Legjobb keresőmarketing kampány az egészésgügyi szektorban
DWF & Denttaglio - Legjobb keresőmarketing kampány az ingatlanszektorban
INTREN & Biggeorge Property - Legjobb keresőmarketing kampány az FMCG szektorban
Zenith & Nomad Foods
Az integrált kategória győztesei
Kisebb és nagyobb integrált ügynökségek is versenybe szálltak.
- Legjobb integrált kampány
Core & HomeSecure - A legjobb integrált keresőmarketing kisügynökség
Kubix Digital - A legjobb integrált keresőmarketing nagyügynökség
Hallam
Tartalommarketing, social – és minden más kategória
Ahol SEO kategória van, ott bérelt helye kell legyen a tartalommarketing kategóriának is. A Peak Ace & kartenmacherei ügynökség innen is el tudott hozni egy trófeát.
- Legjobb európai kampány
Re:signal & ASICS Europe - Legjobb tartalommarketing kampány
BlueGlass & Medela - Legjobb PR központú keresőmarketing kampány
Peak Ace & kartenmacherei - Legjobb közösségi média központú keresőmarketing kampány
Adwise & Kees Smit Tuinmeubelen - Legjobb házon belüli keresőmarketing csapat
Better Collective
Szoftverek és innovációk – kategória
Nemcsak kivitelezők és ügynökségek, hanem SEO szofveres cégek is versenybe szálltak.
- Legjobb szoftver innováció
AccuRanker (YouTube Rank Tracker) - Legjobb keresőmarketing szoftvercsomag
SEMrush Search Visibility Management - Legjobb keresőmarketing szoftver
SEMrush SEO & SEM solutions
Személyes kedvencem, a Re:signal SEO kampánya
A Re:signal egy londoni székhelyű ecommerce SEO ügynökség, akik nagyot mentek az ASICS európai weboldalának egész éves SEO kampányával.
A projektet 2018 végén vették át. Az ügynökség elé azt az elvárást tette le a megrendelő, hogy a cél 30% organikus forgalomnövekedés és ugyanekkora bevételnövekedés.
Egy globális márka esetén, ahol már eleve nagy számok mozognak, ott ez bizony nem egyszerű elvárás…
Tudtad, hogy az ASICS a tíz legnagyobb bevételt produkáló sneaker brand egyike?
2019-ben a cég 3.4 milliárd dolláros bevétellel zárt.
A Re:signal olyan SEO stratégiát állított fel és vitt végig, ami nagyon komoly eredményeket hozott a megrendelő ASICS Europe számára.
Milyen eredményekről beszélünk konkrétan?
- az organikus látogatottság (év/év alapon) 41.7% növekedést ért el
- a bevétel (év/év alapon) 93.7% növekedést ért el
Egy globális márka ilyen növekedést tudott elérni egy jó előkészített, megtervezett és következetesen végigvitt SEO stratégiával.
A Re:signal ezzel a produkcióval három díjat is megnyert:
- Global Search Awards 2020 – Legjobb B2C SEO kampány
- European Search Awards 2020 – Legjobb SEO kampány az ecommerce kategóriában
- European Search Awards 2020 – Legjobb Európai kampány
Pár érdekesség az ASICS háza tájáról
Az ASICS története 1945-ben indult, amikor Kihachiro Onitsuka a második világháborúból hazatérve megalapította az Onitsuka vállalatot. A cégnek kezdetben négy alkalmazottja és (mai árfolyamon) 850.000 forint bevétele volt.
A tulajdonosra annyira nagy hatást gyakorolt az „Ép testben ép lélek” latin közmondás (amit egy barátjától hallott), hogy ebben meglátta a cég vízióját: sportcipőket gyártunk a fiataloknak, hogy sportolás által egészségesek maradhassanak.
Ezzel a lendülettel a céget átkeresztelte ASICS-ra, ami az „Anima Sana In Corpore Sano” közmondás kezdőbetűiből állt össze.
Ma már 75 éves a cég, és több mint 3 milliárd dolláros forgalmat hoz össze, ami azért cipőből nem rossz eredmény – szerintem.
European Search Awards 2020 : Intren sikerek
A hosszú kitérő után akkor tudjuk meg végre, hogy mi volt a két magyar siker a European Search Awards 2020-on: mindkét győztes kampány az Intren full-service, adatvezérelt, digitális ügynökség nevéhez fűződik.
Az egyik kategória, ahol győztek, a Legjobb SEO kampány a turizmus szektorban, ami a Hotel Gotthard számára készült kampányban öltött testet.
A másik nyertes kampányuk a Legjobb SEO kampány az ingatlanszektorban, ami pedig a Biggeorge Property nagyszabású Waterfront City ingatlanberuházásának teaser kampánya volt.
Ez nagy eredmény, gratulálok az Intrennek és várom őket a KKNG podcastben, hogy ők maguk elmeséljék ezeknek a kampányoknak a sztoriját.
Összefoglalás
A mai cikkben egy gyors helyzetjelentést adtam a keresőmarketing szakma legnagyobb európai szakmai díjának, a European Search Awards kategória-nyerteseiről.
Az INTREN két kategóriában is győzni tudott:
- Legjobb SEO kampány az ingatlanszektorban
- Legjobb SEO kampány a turizmus szektorban
Gratulálok, szép munka!
Személyes kedvecem a londoni székhelyű Re:signal Organic Performance Agency, akik egy év alatt 41.7% organikus forgalomnövekedést és 93.7% bevétel növekedést hoztak a megrendelőnek – mindezt egy jól megtervezett és ügyesen végig vitt (egész éves) SEO projekttel.
Ezek után tutira nem tudod meggyőződéssel kimondani, hogy „a SEO nem bevételi csatorna, csak úr passzió”.
Itt az ideje más szemmel nézned a keresőoptimalázálásra.
Legfőbb ideje, hogy elkezd komolyan venni ezt a lehetőséget.