2020 decemberi Google algoritmus frissítés

A 2020 decemberi Google algoritmus frissítés egy olyan lépés, amire senki sem számított. John Mueller (Senior Webmaster Trends Analyst @ Google) az év folyamán többször is célzott arra, hogy idén már nem várható újabb nagy algoritmus frissítés.

Ehhez képest mi történt?

A 2020 decemberi Google algoritmus frissítés bejelentése

Idén januárban és májusban már voltak fontos algoritmus frissítések. Ezek mellett a januárban bejelentett Kiemelt Találatokat (Featured Snippet) érintő változások is nagy felfordulást okoztak a találati listákon.

Szeptemberre vártuk (ezt) a bejelentést, de a jelek szerint a Google indexelési problémák megoldása túl sok erőforrást foglalt le – így szeptemberben nem érkezett meg a nagy algoritmus frissítés.

Az utolsó nagy Google Update tehát több mint fél évvel ezelőtt volt – de arra tényleg senki nem számított, hogy ilyen meglepetést hoz neki a Mikulás…

SEO télapó 2020
Mi van a SEO télapó puttonyában idén?
December 2020 Core Update…

A legújabb fejlemény tehát az, hogy tegnap 2020. December 3.-án a Google útjára bocsátotta idei harmadik nagy alap-algoritmus módosítását, ami találóan a December 2020 Core Update nevet kapta.

A Google szóvivője, Danny Sullivan tegnap délután Twitteren posztola ki a hírt. Ez volt a hivatalos bejelentés, ami után a nemzetközi SEO fórumokon megindult a komment-cunami…

Mi történik a nagy Google algoritmus frissítések után?

A visszajelzésekből a Google vezető beosztású munkatársai viszonylag hamar megértették, hogy ezek a széleskörű algoritmus frissítések stresszhormon termelést indítanak be a webmesterek, weboldal tulajdonosok és SEO szakértők körében.

A bejelentések után a nemzetközi SEO fórumokon és Twitter hírfolyamokban változatos stílusban átkozzák ezeket a nagy változásokat.

De mi ennek az oka?

Alapvetően az, hogy az állandó algoritmus frissítésekkel a Google folyamatosan átrendezi a SEO játékteret. Ez váltja ki a stresszhormon termelődést a webmestereknél és SEO szakértőknél.

Mindannyian ismerjük a Polyánki Balázs „A Stressz ára” című könyvében leírt jelenséget: „amikor egy problémán rágódunk, a kortizol krónikusan kiváltódik. Ez az emelkedett szint súlyos következményekkel járhat. Legyengíti az immunrendszert, emeli a vérnyomást, a vércukrot, csökkenti a libidót, pattanásokat okoz, elhízunk”

A SEO szakértők mind ismerik az érzést: minden alkalommal átélik, amikor Danny Sullivan Twitterén megjelenik a bejelentés az újabb széleskörű Google algoritmus frissítésről…

NE maradj le az új cikkekről!
Add meg az email címed és az elsők között fogsz értesítést kapni az új cikkekről!

Mit hoz a 2020 decemberi Google algoritmus frissítés?

Kisebb algoritmus módosítások napi szinten történnek, ezekkel nem foglalkozunk. A nagyobb hatású, a Google rangsorolásra is komoly hatással bíró széleskörű algoritmus frissítésekre viszont oda kell figyelni. Egyszerűen azért, mert az ilyen bejelentések után a keresők találati listáin elfoglalt pozícióink nagymértékben romolhatnak (vagy akár javulhatnak).

A Google keresőben elfoglalt pozícióink azért fontosak, mert a keresőből érkező látogatók kattintásaiért nem kell fizetnünk egy forintot sem. Ez mindenképpen nagy előny. Hatalmas előny.

Olyan látogatókat hozhatunk be a keresőkből, akik gyakorlatilag nulla forintos kattintási költségen érkeznek.

A Google találati listáin a nagy láthatóságot biztosító pozíció elérése új látogatók tömegeit tudja irányítani a weboldalainkra.

Keresőoptimalizálással megnyerhetők a Google találati listáin nagy láthatóságot biztosító pozíciók

A pontosság kedvéért: a profi keresőoptimalizálás nem annyit jelent, hogy ide-oda beírunk pár kulcsszót és kitöltünk pár meta leírást a weboldalunkon…

Ahhoz, hogy nagy láthatóságot kapjunk a Google keresőjében, sok munkát el kell végezni. Amikor beérik a munka eredménye, az igazán nagyszerű érzés.

SEO munka eredménye
Profi SEO eredménye

Ezt a nagyszerű érzést tudja széttaposni a Google a nagyobb, széleskörű algoritmus frissítésekkel.

A 2020 decemberi Google algoritmus frissítés lehetséges hatásai

A pozíciók mozgására mindenképpen lehet számítani, mert a Google nagy algoritmusa frissült. Konkrét rangsorolási tényezők megváltoztak – vagy egyes rangsorolási tényezők súlyozása módosult.

A széleskörű (Core Update) algoritmus frissítések komoly felfordulást tudnak okozni a Google találati listáin.

A December 2020 Core Update is azért tud komoly felfordulást okozni, mert a Google mérnökök most is alapvető módosításokat hajtottak végre. Olyan módosításokat, amelyek komoly hatással vannak a Google alapalgoritmus működésére. Azt is mondhatjuk, hogy ezek a módosítások átértékelnek rangsorolási tényezőket és azok fontosságát.

Hogyan viszonyuljunk ezekhez a nagy algoritmus frissítésekhez?

Ha a Search Console felületen nem látsz értesítést arról, hogy manuális „büntetést” kapott az oldalad – de közben azt veszed észre, hogy veszítettél a pozícióidból, akkor NEM KAPTÁL BÜNTETÉST.

Ha nem sértetted meg a Google webmester irányelveket és a pozícióid romlanak, ez egy jelzés lehet arra, hogy bizonyos pontokon érdemes fejleszteni az oldaladat. Ehhez viszont nem ad semmiféle útmutatást a Google…

5 gyakorlati tanács a nagy Google algoritmus frissítések idejére

Én is azt szoktam mondani, hogy ne az algoritmus frissítések után kapkodjunk össze-vissza. Foglalkozzunk tervezetten az oldalunk keresőoptimalizálásával és az eredmény meg fog érkezni.

Oké, de mit tegyünk, ha az oldalunkat rosszul érintette a legutóbbi algoritmus változás?

  1. Ha ez az algoritmus frissítés rosszul érintett, akkor se ess pánikba. Érdemes átvizsgálni az egész webhelyet és keresni azokat a pontokat, ahol technikai és tartalmi oldalon javítani tudod az oldaladat.
  2. Nem tartom túlzásnak, ha ilyenkor egészen a technikai SEO tényezőkig visszafejtjük az oldalt és a feltárt hibák alapján javítjuk az oldal technikai minőségét.
  3. Mindig érdemes foglalkozni a weboldal tartalmi fejlesztésével és optimalizálásával. Ehhez adok rengeteg konkrét, gyakorlati tanácsot az Oldalon belüli keresőoptimalizálás kezdőknek tudásanyagomban.
  4. Keresd a duplikált tartalmakat és szüntesd meg ezeket!
  5. Ha még nincs SSL tanúsítványa az oldaladnak, akkor most azonnal írj a webmesterednek, tárhely szolgáltatódnak és szerezz be SSL biztonsági tanúsítványt!

Egy mondatban a lényeg: foglalkozz többet a weboldalad tartalmával és szerezz több minőségi linkeket a weboldaladra

Tetszett? OSZD MEG!
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
Érdekel a téma?
Nagy Gábor
#marketingpunk
Nagy Gábor marketingpunk

Tarts velem az úton, ami egy jobb jövőbe vezet. Ne görcsölj, inkább élvezd az utazást. Jobban megéri, hidd el.

Kövess a közösségi médiában!