A 2020 decemberi Google algoritmus frissítés egy olyan lépés, amire senki sem számított. John Mueller (Senior Webmaster Trends Analyst @ Google) az év folyamán többször is célzott arra, hogy idén már nem várható újabb nagy algoritmus frissítés.
Ehhez képest mi történt?
A 2020 decemberi Google algoritmus frissítés bejelentése
Idén januárban és májusban már voltak fontos algoritmus frissítések. Ezek mellett a januárban bejelentett Kiemelt Találatokat (Featured Snippet) érintő változások is nagy felfordulást okoztak a találati listákon.
Szeptemberre vártuk (ezt) a bejelentést, de a jelek szerint a Google indexelési problémák megoldása túl sok erőforrást foglalt le – így szeptemberben nem érkezett meg a nagy algoritmus frissítés.
Az utolsó nagy Google Update tehát több mint fél évvel ezelőtt volt – de arra tényleg senki nem számított, hogy ilyen meglepetést hoz neki a Mikulás…
A legújabb fejlemény tehát az, hogy tegnap 2020. December 3.-án a Google útjára bocsátotta idei harmadik nagy alap-algoritmus módosítását, ami találóan a December 2020 Core Update nevet kapta.
A Google szóvivője, Danny Sullivan tegnap délután Twitteren posztola ki a hírt. Ez volt a hivatalos bejelentés, ami után a nemzetközi SEO fórumokon megindult a komment-cunami…
Mi történik a nagy Google algoritmus frissítések után?
A visszajelzésekből a Google vezető beosztású munkatársai viszonylag hamar megértették, hogy ezek a széleskörű algoritmus frissítések stresszhormon termelést indítanak be a webmesterek, weboldal tulajdonosok és SEO szakértők körében.
A bejelentések után a nemzetközi SEO fórumokon és Twitter hírfolyamokban változatos stílusban átkozzák ezeket a nagy változásokat.
De mi ennek az oka?
Alapvetően az, hogy az állandó algoritmus frissítésekkel a Google folyamatosan átrendezi a SEO játékteret. Ez váltja ki a stresszhormon termelődést a webmestereknél és SEO szakértőknél.
Mindannyian ismerjük a Polyánki Balázs „A Stressz ára” című könyvében leírt jelenséget: „amikor egy problémán rágódunk, a kortizol krónikusan kiváltódik. Ez az emelkedett szint súlyos következményekkel járhat. Legyengíti az immunrendszert, emeli a vérnyomást, a vércukrot, csökkenti a libidót, pattanásokat okoz, elhízunk”
A SEO szakértők mind ismerik az érzést: minden alkalommal átélik, amikor Danny Sullivan Twitterén megjelenik a bejelentés az újabb széleskörű Google algoritmus frissítésről…
NE maradj le az új cikkekről!
Add meg az email címed és az elsők között fogsz értesítést kapni az új cikkekről!
Mit hoz a 2020 decemberi Google algoritmus frissítés?
Kisebb algoritmus módosítások napi szinten történnek, ezekkel nem foglalkozunk. A nagyobb hatású, a Google rangsorolásra is komoly hatással bíró széleskörű algoritmus frissítésekre viszont oda kell figyelni. Egyszerűen azért, mert az ilyen bejelentések után a keresők találati listáin elfoglalt pozícióink nagymértékben romolhatnak (vagy akár javulhatnak).
A Google keresőben elfoglalt pozícióink azért fontosak, mert a keresőből érkező látogatók kattintásaiért nem kell fizetnünk egy forintot sem. Ez mindenképpen nagy előny. Hatalmas előny.
Olyan látogatókat hozhatunk be a keresőkből, akik gyakorlatilag nulla forintos kattintási költségen érkeznek.
A Google találati listáin a nagy láthatóságot biztosító pozíció elérése új látogatók tömegeit tudja irányítani a weboldalainkra.
Keresőoptimalizálással megnyerhetők a Google találati listáin nagy láthatóságot biztosító pozíciók
A pontosság kedvéért: a profi keresőoptimalizálás nem annyit jelent, hogy ide-oda beírunk pár kulcsszót és kitöltünk pár meta leírást a weboldalunkon…
Ahhoz, hogy nagy láthatóságot kapjunk a Google keresőjében, sok munkát el kell végezni. Amikor beérik a munka eredménye, az igazán nagyszerű érzés.
Ezt a nagyszerű érzést tudja széttaposni a Google a nagyobb, széleskörű algoritmus frissítésekkel.
A 2020 decemberi Google algoritmus frissítés lehetséges hatásai
A pozíciók mozgására mindenképpen lehet számítani, mert a Google nagy algoritmusa frissült. Konkrét rangsorolási tényezők megváltoztak – vagy egyes rangsorolási tényezők súlyozása módosult.
A széleskörű (Core Update) algoritmus frissítések komoly felfordulást tudnak okozni a Google találati listáin.
A December 2020 Core Update is azért tud komoly felfordulást okozni, mert a Google mérnökök most is alapvető módosításokat hajtottak végre. Olyan módosításokat, amelyek komoly hatással vannak a Google alapalgoritmus működésére. Azt is mondhatjuk, hogy ezek a módosítások átértékelnek rangsorolási tényezőket és azok fontosságát.
Hogyan viszonyuljunk ezekhez a nagy algoritmus frissítésekhez?
Ha a Search Console felületen nem látsz értesítést arról, hogy manuális „büntetést” kapott az oldalad – de közben azt veszed észre, hogy veszítettél a pozícióidból, akkor NEM KAPTÁL BÜNTETÉST.
Ha nem sértetted meg a Google webmester irányelveket és a pozícióid romlanak, ez egy jelzés lehet arra, hogy bizonyos pontokon érdemes fejleszteni az oldaladat. Ehhez viszont nem ad semmiféle útmutatást a Google…
5 gyakorlati tanács a nagy Google algoritmus frissítések idejére
Én is azt szoktam mondani, hogy ne az algoritmus frissítések után kapkodjunk össze-vissza. Foglalkozzunk tervezetten az oldalunk keresőoptimalizálásával és az eredmény meg fog érkezni.
Oké, de mit tegyünk, ha az oldalunkat rosszul érintette a legutóbbi algoritmus változás?
- Ha ez az algoritmus frissítés rosszul érintett, akkor se ess pánikba. Érdemes átvizsgálni az egész webhelyet és keresni azokat a pontokat, ahol technikai és tartalmi oldalon javítani tudod az oldaladat.
- Nem tartom túlzásnak, ha ilyenkor egészen a technikai SEO tényezőkig visszafejtjük az oldalt és a feltárt hibák alapján javítjuk az oldal technikai minőségét.
- Mindig érdemes foglalkozni a weboldal tartalmi fejlesztésével és optimalizálásával. Ehhez adok rengeteg konkrét, gyakorlati tanácsot az Oldalon belüli keresőoptimalizálás kezdőknek tudásanyagomban.
- Keresd a duplikált tartalmakat és szüntesd meg ezeket!
- Ha még nincs SSL tanúsítványa az oldaladnak, akkor most azonnal írj a webmesterednek, tárhely szolgáltatódnak és szerezz be SSL biztonsági tanúsítványt!
Egy mondatban a lényeg: foglalkozz többet a weboldalad tartalmával és szerezz több minőségi linkeket a weboldaladra