Témakutatás alapok

A témakutatás egy olyan területe a keresőoptimalizálásnak, amivel csak kevesen foglalkoznak, pedig mindenkinek kellene…

Az első weboldal készítéses projektem tanulsága

A Végtelen Ciklusaink című könyvemben leírtam, hogy nagyjából kilenc éves voltam, amikor karácsonyra kaptam egy Commodore 16 típusú személyi számítógépet. Ilyesmiket ma már csak múzeumban látni, szóval ezt tényleg úgy képzeld el, mint egy igazi régészeti lelelet.

Dinoszauruszok szaladgáltak a nagykörúton, az asszonyok pedig bogyót gyűjtögettek a Kodály Köröndön…

Amikor elkezdett megjelenni itthon a betárcsázós internet, akkor – apám korai adoptálási hajlamának köszönhetően – azonnal bekapcsolódtam ebbe az internetes világba.

A csajok a Trefort chaten sokáig elvonták a figyelmemet, de amikor kezdett szárba szökkenni a hazai internetes élet, akkor gyorsan megtanultam a HTML alapú weboldal készítést, domain regisztrációt, tárhely választást.

Az első weboldal

Még valamikor a múlt évezredben indítottam el az első weboldalamat. Ha jól emlékszem, valami egészen röhejes .tk domain név alatt. Teljesen biztos voltam abban, hogy ha elindul a weboldalam, akkor egycsapásra híres leszek. Nem kellett hozzá témakutatás…

Egyébként majdnem megtörtént, hogy híres lettem, mert a királyi tévétől akkoriban megkeresett egy szerkesztő emailben, hogy olvasta a blogomat és egy tévéműsorba pont ilyen arcokat keres. A banánhéj az volt, hogy akkor még csak hetente egyszer olvastam emailt – így lecsúsztam a visszajelzési határidődről és nem kerültem be a tévébe, nem lett belőlem korai blogger szupersztár.

Azóta eltelt már száz év, de én ma is azt látom, hogy ez a világhódító várakozás mindenkiben megvan ma is. Amikor új weboldalt akarunk elindítani, akkor általában nagy lelkesedéssel és a világ meghódításának céljával tesszük ezt.

Nagy álmok, nagy lelkesedés, nagy energia.

A világ meghódítására hivatott weboldal(ak)

Azt érezzük, hogy semmi sem állíthat meg. Aztán elkezdődik a munka – és semmi sem úgy alakul, ahogy szeretnénk.  

A világ meghódításának céljával elindított weboldal

  • nem annyi idő alatt készül el, mint gondoltál
  • nem olyan lesz, mint amilyennek megálmodtál
  • többe kerül, mint amennyit szántál rá

Nem hagyod magad: elindul az oldal és te szorgalmasan gyártod a tartalmat, hogy kiszolgáld a látogatókat. Minden nap teszel egy-egy lépést a világ meghódítása felé. Beleteszed az időt és az energiát. Ahogy kell.

Telnek a napok és a hetek, de az eredmények nem akarnak megérkezni. Nem jönnek a látogatók.

Hónapok telnek el, de a látogatók még mindig nem jönnek az oldalra. Mivel a látogatók nincsenek ott, nem is tudják meg, hogy micsoda nagyszerű gondolatod / terméked / szolgáltatásod van.

Nem történik meg a nagy áttörés.
Elmarad a világ meghódítása.
Kiábrándulsz az egészből.

Elkezded terjeszteni az ismerősöknek, hogy a blogolás nem működik. Azt is elmondod mindenkinek, hogy a keresőoptimalizálás sem működik.

Meg nem értett zseniként éled tovább az életed.

Nézz körül! Nyitott szemmel…

Az ilyen jellegű személyes tragédiákat tudod elkerülni azzal, ha időt és energiát fektetsz a témakutatásba. Ez arról szól, hogy felkutatod a megfelelő témákat – még mielőtt bármit is csinálnál.

Mielőtt megrendelnéd a weboldalkészítést.
Mielőtt pénzt veszítenél.
Mielőtt kiábrándulnál a tartalom alapú marketingből.

A teendő az, hogy mielőtt beleugranál a megvalósításba, kikutatod, hogy előtted hányan gondoltak már valami hasonlóra. Vagy nagyon hasonlóra. Vagy szó szerint ugyanerre.

Itt jön képbe a témakutatás.

A témakutatás célja, hogy feltárjunk egy adott szakterületen elérhető publikus információkat.

A témakutatás célja az, hogy még mielőtt belekezdenél az ötleted megvalósításában, nyitott szemmel körülnézz magad körül.

A lényeg: megnézed, hogy abban a témában, amelyben alkotsz, (vagy tervezed, hogy alkotni fogsz) milyen területek vannak már lefedve, kitárgyalva.

Fel kell térképezned, hogy a te kulcsszavaidra milyen tartalmakat listáz a Google.

Azért a Google találati listáiról tájékozódunk, mert ezt a keresőt használja mindenki. A hazai keresések esetében 97-98 százalékos piaci részesedés mellett nyugodtan kijelenthető, hogy MINDENKI ezt a keresőt használja.

Google kereső piaci részesedése 97%
A Google kereső piaci részesedése 97% feletti (HU)

Témakutatás a gyakorlatban

Egyszerűen ülj oda a laptopod elé és kezdd el beírni azokat a témákat, kulcsszavakat, amikkel te is foglalkozol – vagy foglalkozni akarsz. Az első oldalas találatokat érdemes kigyűjteni egy táblázatba, mert ha nincs leírva, két nap múlva a felére sem fogsz emlékezni.

Erre érdemes időt szánni, mert ha nem ismered, hogy kik a konkurenseid a Google találati listáin, akkor tévútra kanyarodhatsz rá a saját oldaladdal.

Ennyi a teendőd: ülj oda a laptophoz és kezdd el kigyűjteni a témádra jellemző kulcsszavakat és a találati listákon megjelenő konkurensek URL címeit. Pörgesd végig a találati listákat és derítsd ki, hogy a te témád milyen szinten van feldolgozva.

Ez nem fog menni 5 perc alatt, szóval érdemes dedikálni erre egy megfelelő időkeretet. Ha már látod, hogy milyen területek vannak tartalommal és információval lefedve, akkor már könnyebb kitalálni, hogy milyen irányba kellene elindulnia a te weboldaladnak.

Ha azt látod, hogy a NAGY ÖTLET, ami a fejedben van, már másnak is eszébe jutott, nem kell megijedni. A legtöbb esetben nem az eredeti megoldások feltalálói keresnek nagy pénzt, hanem azok, akik a legjobban hasznosítják azt az innovációt.

Ezt a kutatást használd arra, hogy átlásd azt a kommunikációs harcteret, azt a SEO harcteret, amire készülsz belépni. A harctér kemény fogalom tudom, de hidd el, hogy indokolt ilyen keményen fogalmazni.

Bármi is legyen a témád, nagyjából 99% esélyed van arra, hogy nem csak te foglalkozol azzal a témával. Rajtad kívül van tíz-húsz-száz olyan weboldal, ami ugyanezzel a témával foglalkozik. Ha még nincs, holnap vagy a jövő héten már lesz.

Mindig van konkurencia?

Minél többen foglalkoznak azzal a témával, amiben te is mozogsz, annál fontosabb, hogy KIEMELKEDJ a tömegből. Ha közönséget akarsz behozni, akkor színesebben kell foglalkoznod a témáddal és/vagy karakteresebben kell foglalkoznod a témával.

Ha nem így teszel, akkor bele fogsz olvadni a tömegbe – ami a mai túlkommunikált világban egyértelműen probléma. Komoly probléma.

Ha a témakutatás során azt látod, hogy már száz weboldal van, ami azzal a témával foglalkozik, amivel te, akkor legyen ez egy piros lámpa számodra. A piros lámpa itt azt jelzi, hogy ne ugorj fejest a témádba és ne kezdj el ész nélkül tartalmakat gyártani.

A témakutatás meg tudja mutatni a vörös óceánt

A témakutatás azért pótolhatatlan segítség, mert megmutatja, hogy hol vannak azok a területek, ahol már vörös az óceán. Oda már naivitás lenne új szereplőként belépni.

A tanácsom az, hogy mielőtt még pénzt és energiát fektetnél a weboldal készítésbe, tartalomgyártásba, témakutatással nézd meg, hogy hol vannak a lehetőségek. Ha már látod, hogy hol vannak nyitva kiskapuk, akkor tudsz bemenni az egyiken vagy másikon. Ezt a témakutatás és a kulcsszó kutatás folyamata tudja megmutatni neked.

A témakutatáshoz, kulcsszókutatáshoz részletes útmutatót kapsz az OLDALON BELÜLI KERESŐOPTIMALIZÁLÁS KEZDŐKNEK című oktatóanyagomban, amiben összefoglaltam tonnányi olyan alapvető információt, tudást, tippet, tanácsot, ami ahhoz kell, hogy eredményeket érj el a saját oldalad keresőoptimalizálásával.

A keresőoptimalizálás nem egy öncélú időtöltés, hanem pontosan azt a célt szolgálja, hogy érdeklődőket hozz be a weboldaladra, akiknek ott megmutathatod, hogy milyen értéket kínálsz – milyen terméket, szolgáltatást, amivel jobbá tudod jobbá tenni az életüket.

Témakutatás és kulcsszókutatás kezdőknek

Az OLDALON BELÜLI KERESŐOPTIMALIZÁLÁS KEZDŐKNEK tudásanyagban azt mutatom meg, hogy miként tudsz eredményeket elérni a saját weboldalad keresőoptimalizálásával.

Ebben a tudásanyagban rendszerezetten átadom neked azokat a megoldásokat, amelyeket én magam is eredményesen alkalmazok saját weboldalaim keresőoptimalizálására.

Oldalon belüli keresőoptimalizálás kezdőknek
Oldalon belüli keresőoptimalizálás kezdőknek

Az OLDALON BELÜLI KERESŐOPTIMALIZÁLÁS KEZDŐKNEK tudásanyag fő célja az, hogy megmutassa neked, hogy a saját weboldaladat milyen módszerekkel tudod előretolni a keresők találati listáin.

Konkrét, gyakorlati tanácsokat is kapsz arra, hogyan vedd kézbe a saját oldalad keresőoptimalizálását, hogyan építsd fel a tartalmaidat és hogyan hozz be több látogatót a keresőkből.

Ezt a tudásanyagot kezdőknek készítettem, tehát mindenféle előzetes ismeret és tudás nélkül is könnyen érthető. A visszajelzések szerint – és szerintem is – nagyon jó anyag, amit tényleg bármilyen tudásszinten jól lehet hasznosítani.

Rendeld meg most: OLDALON BELÜLI KERESŐOPTIMALIZÁLÁS KEZDŐKNEK

Tetszett? OSZD MEG!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
Érdekel a téma?
#marketingpunk évértékelő 2020

A marketingpunk évértékelő 2020 most arra vállalkozik, hogy teljesen szubjektíven kiemeljen néhány trendet az elmúlt évből és ezek nyomán megvilágítson összefüggéseket. Marketingpunk évértékelő 2020: koronavírus, alkalmazkodás, kreatív megoldások Az elmúlt

Mobilbarát weboldal projekt: nem halogathatod tovább!

Pár évvel ezelőtt még sok hazai cég életében egyáltalán nem volt napirenden a mobilbarát weboldal témája. Ma is sokaknak újdonság ez. Az egyszemélyes cégektől kezdve a milliárdos bevételű vállalatokig találhatunk

A linképítés alapjai

A linképítés alapjai kerülnek terítékre ma. Fusd át a cikket és tudd meg, milyen linkekkel tudsz nyerni és milyen linkekkel lehet romba dönteni egy weboldal hitelességét! Linképítés alapok Sokan csak

Keresőoptimalizálás 2020 : bevezető

Mi az a SEO? A keresőoptimalizálás (SEO) azon tevékenységek összessége, amelyek arra irányulnak, hogy webes tartalmak láthatóságát növelje a keresőmotorok nem fizetett (organikus) találatai között. Gyakorlatilag minden olyan tevékenységet, erőfeszítést

Nagy Gábor
#marketingpunk
Jobb marketing, több vevő

Tarts velem az úton, ami egy jobb jövőbe vezet.
Ne görcsölj, inkább élvezd az utazást.
Jobban megéri, hidd el.

Kövess a közösségi médiában!