Eleinte minden olyan egyszerű volt: regisztráltál Linkedinre és kitöltötted a profilodat. Aztán jöttek a problémák: posztolni kellene… de nem tudtál miről írni.
Új munkahelyem van.
Megint munkahelyet váltottam.
Mit gondoltok a gyakori munkahelyváltásról?
Semmit? Oké.
Láttad, hogy másnak sem megy jobban és úgy döntöttél, hogy nem próbálkozol tovább.
Ne legyél középszerűen unalmas.
Amikor rászánod magad, hogy belépj a Linkedinre, mit látsz, milyen tartalmak jönnek szembe veled?
Vegyél ezt. Vegyél azt.
Okos vagyok. Nagyon okos vagyok.
Vendég voltam a mérgespusztai körzeti rádióban.
Izgalmas?
Nem, cseppet sem.
Nem akarunk unalmasak lenni, ezért ma kitaláljuk, hogyan tehetjük szórakoztatóbbá és izgalmasabbá a kommunikációdat a Linkedinen.
Szórakoztatás Linkedinen.
Izgalmas kommunikáció Linkedinen.
Érdemes tovább olvasnod!
Rendszeresen posztolsz Linkedinen?
Gyakori felvetés a konzultációk alatt, hogy „Posztolok rendszeresen, de senki nem figyel olda rám” – ezért most mutatok egy jó irányt, ami segít kitörni abból az áldatlan állapotból, amikor posztolsz, de nem figyel rád senki.
Amikor regisztráltál Linkedinre, akkor lehet, hogy csak ott akartál lenni, mert a kollégáid már ott voltak. Az is lehet, hogy nagy terveid voltak a platformon: kitöltöttél mindent, kitettél pár bejegyzést, majd vártad a sztori alakulását.
Rossz hír: pár Linkedin poszt nem fog csodát csinálni. Pár bejegyzés csak arra jó, hogy megnyugtasd magad. Ezen felül semmi másra nem elég. Alibi, nem több.
Te is beleestél abba a csapdába, hogy pár poszt után nem jött meg az áttörés és elvesztetted a lelkesedésed?
Te is kudarcként élted meg és inkább hagytad, hogy a profilodat belepje a por?
„Szívesen posztolnék, de nem tudom, hogy mit kellene…”
Hozok egy ropogós és friss Linkedin pollt, ami jó választ ad arra, hogy mit posztolj.
Mi történik, ha a Linkedinen 10db posztot közzéteszünk egyetlen nap alatt?
Amikor elfog a kétkedés, hogy milyen típusú tartalmat kellene kitenned, jusson eszedbe az, hogy itt van a megfejtés a #marketingpunk blogon!
Luke Matthews kanadai származású social media marketinges (és mellékállású varázsló) pár nappal ezelőtt megdobta magát egy kihívással és megnézte, hogy mi történik, ha egy nap alatt 10 tartalmat posztol a Linkedinen.
Sok tanulsággal szolgált a #10posts1daychallenge, de az egyik legjobb információ az volt, hogy milyen típusú tartalmakat fogyasztanak szívesen.
711 szavazat alapján ez lett az eredmény:
- Szavazások: 20%
- Coelho tartalmak: 3%
- Szórakoztató és személyes tartalmak: 36%
- Edukációs tartalmak: 41%
Szórakoztatás Linkedinen: a saját tapasztalataim
Én így látom a jelenlegi helyzetet a Linkedinen jelenleg:
- Az edukáció mindig hasít
- A poll egyelőre tök jól aktivizál
- Célzottan szórakoztatni nem szoktam, erről nincs tapasztalatom.
- Saját Coelhot szoktam posztolni és ezek jól teljesítenek.
A mezítlábas szórakoztatásnak én (egyelőre) nem látom a helyét a Linkedin platformon. A Linkedin még üzleti fókuszú közösségi platformként üzemel, tehát ha szórakoztatunk, akkor ezt „üzleti sapkával a fejünkön” tegyük.
Azt könnyen el tudom képzelni, hogy ez a platform is egyre inkább populáris irányba fog elmenni a jövőben. Ahogy egyre nagyobb számban megjelennek a Facebookról átköltöztetett – felületesnek is csak jóindulattal nevezhető – tartalmak, zárójelbe kerülhet a Linkedin üzleti jellege.
Szórakoztatás és edukáció összegyúrva
Felesleges bemutatnom neked, hogy milyen érzés olyan Linkedin bejegyzéseket olvasni, ahol nagyon száraz adatokat nagyon unalmasan próbálnak elmondani nekünk. Olyan érzés, mintha száraz torokkal, víz nélkül kellene lenyelnünk egy kellemetlenül nagy méretű fejfájáscsillapító tablettát…
Mi nem vagyunk ennyire szívtelenek és nem kérjük senkitől, hogy víz nélkül nyeljen le fűrészpor szárazságú adatokat és információt.
Rendben, de mit csináljunk, ha mindenképpen adatokat vagy termék tulajdonságokat akarunk átadni Linkedinen?
Én azt gondolom, hogy most az a jó irány a Linkedinen, ha a szórakoztatást és a edukációt keverjük – akár a poszton belül is. Jól működnek azok a posztok, ahol valamit meg tudunk „tanítani” a közönségünknek és közben nem vagyunk unalmasak, hanem képesek vagyunk érdeklődést kelteni.
Sokkal jobb eredményeid lesznek és sokkal nagyobb eléréseket fogsz tudni produkálni, ha a terméked vagy szolgáltatásaid tudását, lényegi elemeit képes vagy szórakoztató formátumban átadni a közönségednek.
Nem akarok furcsa szavakkal dobálózni, de az edutainment fogalmat most be kell hoznom.
Edutainment, az egyik legjobb barátod
Mi az edutainment?
Az education és az entertainment szavak házasításából született edutainment nem más, mint a szórakoztató formában történő oktatás. Az oktatás és a szórakozás ötvözésének ötlete John Dewey filozófiaprofesszor munkásságával indult.
Dewey a megszokott és unalmas tanítási módszerek helyett izgalmas tanítási módszerekkel ösztönözte a tanulóit arra, hogy többet akarjanak megtudni a világról. Ez nem kis dolog, mert emlékeim szerint a filozófia órákon okkal voltam ritka vendég…
Fun fact: a fiatal John Dewey nem kicsit hasonlított a fiatal Móricz Zsigmondra – és nem mellesleg kortársak is voltak.
Magát az edutainment kifejezést Peter Catalanotto amerikai illusztrátor az 1990-es években alkotta meg és az alapelv nála is az volt, hogy nem kell osztályteremben gondolkodni, ha oktatásról van szó.
Emlékszel a 2015-ben futott „Tartsd életben!” kampányra Csuja Imrével?
„… a Bee Gees Stayin’ Alive című slágerének ütemére, összekulcsolt kézzel…”
Ez az edutainment in action: „Bala” szórakoztató formában adta át a tudást, ami sokaknak megmenthette az életét.
Edutainment és szórakoztatás Linkedinen
A Linkedinen nem közvetlenül mentünk életet, hanem a vállalkozásunkat vagy a karrierünket állítjuk pályára és ezzel mentjük meg a magunk és a családunk életét.
Nem kell osztályteremben gondolkodni, ha edukálni akarsz.
Nem kell unalmasnak lennie a tanulásnak.
Izgalmasan is át lehet adni adatokat.
Ez egy fontos gondolat, amit hasznosítani tudsz a Linkedinen is.
Az edutainment a közösségi média korában is hasznodra lehet és több social media platformon is megállja a helyét.
Nem ismerem az iparágadat, nem ismerem a bizniszedet, de 99% eséllyel helye van a te tartalomstratégiádban is annak, hogy szórakoztató formában átadj tudást és információt.
Próbáld csak ki, hogy mi történik, ha a terméked tulajdonságait nem egy listában vagy egy túlzsúfolt képpel próbálod átadni, hanem ezt az információt becsomagolod szórakoztató formátumba!
A szórakoztatás Linkedinen is működik – de közben nem kell lemondanod arról sem, hogy edukálsz és ismereteket adsz át.
Játékosítás, humor – ezek jó barátaid lesznek.
Mielőtt kihozol egy unalmas és száraz adatokat sorjázó posztot, állj meg egy pillanatra. Gondold át, hogyan tudnál egy csavarral kis szórakoztatást belevinni a mondandódba.
Megéri, hidd el.
Szórakoztatás Linkedinen: hogyan csináljuk?
Egy gyors összefoglaló a végére: megvan a helye Linkedinen is a szórakoztatásnak, de egy kicsit csavarni kell rajta, ha azt akarod, hogy az edukációs és az üzleti céljaidat is támogassa ez.
Az edutainment lehet a fegyvered, amivel meg tudod hódítani a piacodat. Az edutainment segít neked abban, hogy szórakoztatóan és izgalmasas átadhasd az üzeneted a közönségednek.