Keresőoptimalizálás hírmorzsák

SEO hírek: itt a Keresőoptimalizálás hírmorzsák #5 része, ami egy szubjektív gyorsjelentés a SEO világából. A mai keresőoptimalizálás hírmorzsák témái: titkos algoritmus frissítés, Google My Business bug – és a világ legszebb nője, Margot Robbie.

Titkos algoritmus frissítés?

Vasárnap éjszaka Barry Schwartz (@Search Engine Roundtable) számolt be arról, hogy komoly ingadozásokról érkeznek tweetek, fórum bejegyzések. A jelek alapján úgy tűnik, hogy algoritmus frissítés zajlik.

Egyelőre a hír nincs megerősítve: a Google oldaláról még senki nem nyilatkozott ezzel kapcsolatban. Nemhogy hivatalos álláspont nem érkezett ezzel kapcsolatban, de inkább hárítani igyekeztek minden erre irányuló kérdést.

Semrush SERP kilengések

Közben a Semrush szenzora február 7. óta olyan értékeket mutat, hogy a grafikon majd’ kiszakítja a táblázat tetejét. Egy átlagos napon a volatilitás a 2.50 – 3.50 tartományban marad, de pár napja már 9.40 körül értéken csapatja.

A MOZcast SEO-időjárás jelző rendszere is olyan hőmérsékleti adatokat produkált, hogy attól leolvadna a Fukusimai atomreaktor is. Ja, az már megtörtént…

MOZcast 2020 február : valami történik
MOZcast 2020 február : valami történik

Hogyan mutatkozik ez a gyakorlatban?
Azt, hogy néhányan megmagyarázhatatlan helyezés javulást észleltek – de a legtöbben kőkemény látogatottság visszaesés miatt kaptak idegösszeroppanást.

Csak két kiragadott példa:

  • Glenn Gable (@GSQi) arról számolt be, hogy egyik ügyfelénél a napi 20.000 látogatottságot produkáló oldal hirtelen bezuhant 9.000 környékére.
  • Egy másik dühös weboldal tulajdonos, John W. DeFeo konkrétan arról számolt be, hogy a napi ezres látogatottsága NULLÁRA esett vissza.

Egyelőre tényleg teljes sötétség van, senki nem tud semmit – csak az látszik, hogy VALAMI történik.

Ha lesz valami fejlemény, akkor breaking news és azonnal megszakítjuk adásunkat, hogy beszámoljunk a friss és ropogós hírekről.

breaking news
Február 13.-án Danny Sullivan, a Google szóvivője egy konkrét kérdésre válaszolva enyit írt Twitteren: folyamatosan dolgozunk az algoritmuson. Érdemes újraolvasni az algoritmus frissítésekkel kapcsolatban korábban kiadott – általános jellegű – tanácsainkat.

Köszönjük a kimerítő választ.

 for($year=2020;$year++;$year<5027) {
    foreach($months as $month) {
        echo 'Google Responds To {$month} {$year} Update Saying "We Do Updates All The Time';
    rinse();
    repeat();
    }
} 

(c) Stephane Brault

Google Cégem posztok elutasítása

Többen beszámoltak arról, hogy a Google Cégem felületen közzétett posztok mindenféle érthető ok nélkül elutasítást kaptak és eltűntek a felületről. Úgy tűnik, hogy egy tömeges jelenségről volt szó, mert a Google My Business Community felületet eluralták a reklamációk ezzel kapcsolatban.

Mike Blumenthal, local SEO varázsló titoktartási kötelezettségre hivatkozva csak annyit publikált, hogy a Google észlelte a problémát és az elutasított posztok publikálásra kerülnek. Mindenki nyugodjon meg.

Mindenki nyugodjon meg: soha nem fog kiderülni, hogy valójában mi történt.

Az összeesküvés-elméletek szerint a Google komolyabban fogja venni a képekre vonatkozó irányelvek megsértését és az eset csak amolyan figyelmeztető ökölrázás, baráti tűz volt.

NE maradj le az új cikkekről!
Add meg az email címed és az elsők között fogsz értesítést kapni az új cikkekről!

A SEO és a márkázott keresőkifejezések meghódítják Hollywoodot

Próbálom ezt a hírt úgy megírni, hogy ne minden második szavam legyen az, hogy Margot Robbie. Ez elég nehezen megy, mert Margot Robbie a legjobb nő a világon a feleségem után a második legjobb nő a világon.

Marilyn Manson Tainted Love klipjét megnéztem vagy százszor. A Wall Street farkasában imádtam, amikor leordítja a haját Leonardo diCapriónak. De mi történt, ami miatt Margot Robbie bekerülhetett a Keresőoptimalizálás hírmorzsák #5 részébe?

A Warner Bros. múlt héten mutatta be a DC-univerzum legújabb darabját a nagyobb amerikai mozikban. Főszerepben : Margot Robbie.

A film az első hétvégén megbukott…

Nem lehet keresőoptimalizálás nélkül kasszát robbantani. Hollywoodban sem.

Hogyan bukott meg a film az első hétvégén?

Figyelem: néhány olyan mondat következik, amelyek csak az óceán túloldalán értelmezhetők.
A bemutató hétvégéjén az elmúlt évek DC-filmjeihez képest nagyon jó értékeléseket kapott a film. A jóslatok már vizionáltak egy jó nagy kaszálást – de ez nem következett be. A befektetők által elvárt 55 millió dollár helyett csak 33 millió dollárt hozott be a film a nyitó hétvégén. Micsoda szégyen.

Ezek a számok csak úgy emészthetők meg, ha odapakoljuk azt a tényt, hogy a Suicide Squad 133 milliót hozott a nyitó hétvégén. Istenem, Margot Robbie mennyire jól nézett ki baseball ütővel a kezében…

De most térjünk vissza a lényeghez!
A hozzáértők szerint Harley Quinn karakterének népszerűsége vetekszik Batman, Superman és Joker népszerűségével. Nyilván azóta, hogy Margot Robbie neve szerepel a stáblistában…

Annyi hiba csúszott a Warner Bros. marketing gépezetébe, hogy a film ezzel a lehetetlen címmel került a mozikba : Birds of Prey (and the Fantabulous Emancipation of One Harley Quinn.

Mi a probléma ezzel a háború és béke hosszúságú címmel?

  1. Ebből a címből senki nem tudta meg, hogy miről szól a film egyáltalán. A trailerek sem segítettek ebben.
  2. Nem kell SEO szakértőnek lenni ahhoz, hogy meglássuk, hogy ez egy erősen long tail kifejezés. Vagyis: nagyjából három ember lehet a bolygón, aki ezt a keresést valaha elindította a Google (vagy akár a Bing) univerzumban. Ha pedig nem keresnek a filmre, mert nem tudják megjegyezni a címét, akkor az online jegyvásárlások nem tudják hozni a nagy számokat.

Aztán a “rossz” számok láttán kezdtek észbe kapni a Warner Bros. igazgatósági ülésén és megkérdeztek egy hozzáértőt, hogy most mi legyen.

A megfejtést a keresőoptimalizálás csodafegyvere, a kulcsszókutatás adta meg. Rájöttek, hogy számításba kell venni azt a tényt, hogy a keresőbe mit írnak be az emberek. Egy gyors kulcsszó kutatás után rájöttek, hogy az emberek “Harley Quinn movie” és ehhez hasonló módon keresnek erre a filmre.

Mi lett a megoldás?
Egy jó kis branded keyword.
Harley Quinn: Birds of Prey – ez lett az új cím.

Optimalizált title. Kulcsszavas. A kulcsszó elöl. Nem hosszú.

Ezzel a keresőoptimalizálás betette a lábát Hollywoodba és a SEO már igazgatósági üléseket is döntési szempont.

Az majd kiderül, hogy ez a márkázott keresési irányvonal mennyire tudja kihúzni a szószból a filmet. Becslések szerint nagyjából 100 milliót kell behoznia a filmnek, ha nem akarnak bukni rajta.

Mai árfolyamon harmincegy milliárd forint.
Ennyiért megépíteném a Halálcsillag 1:1 modelljét a Holdon.
Ezek meg elverték forgatásra…

Említettem már, hogy Margot Robbie producerként is beszállt a filmbe? A filmbe, ami jó esetben nullára jön ki. Bízik magában, istenem. Megbocsátom neki.

Mára ennyi, ez volt a Keresőoptimalizálás hírmorzsák #5 része.

A SEO hírek begyűjtése nem áll, meg – tehát egy-két héten belül ismét lesznek keresőoptimalizálás hírmorzsák!

Tetszett? OSZD MEG!
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT
Érdekel a téma?
Marketingpunk évértékelő 2021

Marketingpunk évértékelő 2021: úgy látom, hogy ez az év (is) arról szólt, hogy alkalmazkodunk. Legyünk őszinték: ez néha sikerül, néha pedig nem. Az biztos, hogy a tavalyi és az idei

Nagy Gábor
#marketingpunk
Nagy Gábor marketingpunk

Tarts velem az úton, ami egy jobb jövőbe vezet. Ne görcsölj, inkább élvezd az utazást. Jobban megéri, hidd el.

Kövess a közösségi médiában!